El primer tram Viladecavalls-Terrassa, ha d'estar llest el gener del 2009

El segon tram d'obres adjudicat, que va d'Olesa a Viladecavalls, té 6,1 quilòmetres i l'executarà la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Acciona Infraestructuras SA, Comsa SA i Copisa Constructora Pirenaica SA per un pressupost de 129,5 milions. Aquest tram obligarà a traslladar una desena de famílies de la Tendera, a Viladecavalls, que veuran com tiren a terra casa seva. La resta de finques expropiades al municipi no són habitades.
El quart cinturó va ser projectat als anys seixanta i inclòs al pla general metropolità el 1976. La idea és que l'autovia connecti les principals ciutats de la segona corona metropolitana, des de Mataró fins a Abrera, passant per Granollers, Sabadell i Terrassa, sense haver de passar per Barcelona. A Mataró fa anys que es va construir la C-60, que enllaça amb l'AP-7 a la Roca. Des del 1992 l'oposició al projecte va anar creixent i actualment aglutina al voltant de 270 entitats ecologistes, socials, veïnals, culturals i sindicals dels Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès.
<< Inicio