El primer tram Viladecavalls-Terrassa, ha d'estar llest el gener del 2009
A l'abril van començar les primeres obres del quart cinturó, al tram entre Viladecavalls i Terrassa, de 4,8 quilòmetres. Amb un pressupost de 43,8 milions d'euros, es preveu que finalitzin en 21 mesos, és a dir, el gener de 2009. L'Ajuntament de Terrassa va aconseguir modificar el traçat del projecte l'any 2003 per acostar-lo al municipi perquè faci funció de ronda. L'autovia tindrà dos carrils de circulació per sentit i passarà en trinxera, excepte a Can Trias, a Viladecavalls. A l'altura de Can Roca es farà la sortida Terrassa Centre. A partir d'aquest punt la via passarà a tenir un carril de circulació per sentit fins a l'avinguda del Vallès, mentre esperen que es defineixi el tram de Sabadell. Es tracta d'un tram que no està inclòs en l'estudi de viabilitat del traçat fins a la Roca, al Vallès Oriental, encarregat per l'empresa pública de la Generalitat GISA.
El segon tram d'obres adjudicat, que va d'Olesa a Viladecavalls, té 6,1 quilòmetres i l'executarà la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Acciona Infraestructuras SA, Comsa SA i Copisa Constructora Pirenaica SA per un pressupost de 129,5 milions. Aquest tram obligarà a traslladar una desena de famílies de la Tendera, a Viladecavalls, que veuran com tiren a terra casa seva. La resta de finques expropiades al municipi no són habitades.
El quart cinturó va ser projectat als anys seixanta i inclòs al pla general metropolità el 1976. La idea és que l'autovia connecti les principals ciutats de la segona corona metropolitana, des de Mataró fins a Abrera, passant per Granollers, Sabadell i Terrassa, sense haver de passar per Barcelona. A Mataró fa anys que es va construir la C-60, que enllaça amb l'AP-7 a la Roca. Des del 1992 l'oposició al projecte va anar creixent i actualment aglutina al voltant de 270 entitats ecologistes, socials, veïnals, culturals i sindicals dels Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès.
El segon tram d'obres adjudicat, que va d'Olesa a Viladecavalls, té 6,1 quilòmetres i l'executarà la unió temporal d'empreses (UTE) formada per Acciona Infraestructuras SA, Comsa SA i Copisa Constructora Pirenaica SA per un pressupost de 129,5 milions. Aquest tram obligarà a traslladar una desena de famílies de la Tendera, a Viladecavalls, que veuran com tiren a terra casa seva. La resta de finques expropiades al municipi no són habitades.
El quart cinturó va ser projectat als anys seixanta i inclòs al pla general metropolità el 1976. La idea és que l'autovia connecti les principals ciutats de la segona corona metropolitana, des de Mataró fins a Abrera, passant per Granollers, Sabadell i Terrassa, sense haver de passar per Barcelona. A Mataró fa anys que es va construir la C-60, que enllaça amb l'AP-7 a la Roca. Des del 1992 l'oposició al projecte va anar creixent i actualment aglutina al voltant de 270 entitats ecologistes, socials, veïnals, culturals i sindicals dels Vallès, el Baix Llobregat i el Penedès.
<< Inicio