martes, julio 10, 2007

La Sirena vol triplicar el nombre de botigues a Madrid i arribar a 150

J. TORRENTS. EL PUNT. La històrica companyia de congelats La Sirena vol conquerir Madrid, punt central en què es basa l'actual pla de creixement de la firma terrassenca, que aspira a arribar als 150 establiments a la comunitat madrilenya, i triplicar els 44 que hi té en l'actualitat. El director general del grup, Manuel Estany, no s'ha marcat una data per assolir aquesta fita, però precisa que fins al 2010, La Sirena vol superar els 300 punts de venda arreu de l'Estat. Actualment, en té gairebé 200, dels quals 144 són a Catalunya, 44 a Madrid i cinc més entre el País Valencià i Aragó.
El creixement del grup –actualment amb seu a Viladecavalls, tot i que va néixer a Terrassa el 1983– és espectacular gràcies al règim de franquícies, i de manera especial des del 2005, quan va anar a parar a les mans del grup inversor britànic 3i, que el va comprar a Agroalimen, el grup de la família Carulla que, des del 2000, havia anat comprant en diferents etapes les accions de l'empresa als anteriors propietaris i fundadors de la companyia, les famílies Solé i Cernuda.
El 2006, la firma vallesana va facturar 157,5 milions d'euros, un 5% més que en l'exercici anterior, amb un benefici de 15 milions, un 12% més. Segons la companyia, aquest 2007 invertirà un total de 17 milions per continuar amb el creixement, amb unes previsions de tancar l'any amb 176 milions facturats i un benefici de 18 milions.