miércoles, diciembre 05, 2007

La Cambra i les infraestructures

Quart Cinturó fins a Granollers, tercer carril de la C-58 fins a Viladecavalls i un túnel viari i ferroviari que travessi Collserola per millorar la connexió amb Barcelona són les tres prioritats bàsiques que s’ha marcat la Cambra de Comerç en matèria d’infrastructures.
L’entitat ha fet un estudi exhaustiu de l’estat actual de les infraestructures de la seva demarcació i de les necessitats que, al seu parer, són més urgents. L’informe s’ha fet a partir del seguiment a 25 infraestructures viàries i ferroviàries i del Pla del Transport de Catalunya. Aquest preveu una inversió de 2.683 milions d’euros a la demarcació de la Cambra fins el 2026, la majoria en ferrocarril.
De moment ja hi ha 815 milions d’euros en execució que inclouen, entre d’altres, el perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat i l’adaptació de l’ampla de via en la línia mercaderies entre Castellbisbal i Mollet. També hi ha projectat el tercer carril de la C-58 fins a Terrassa, l’accés a la ciutat per la Porta Sud i l’autovia orbital ferroviària.
En referència al Quart Cinturó, la Cambra reclama que sigui de nivell nacional i no un simple eix comarcal. Pel què fa al tren d’alta velocitat, la Cambra manté la seva aposta de fer-lo passar pel Vallès enlloc del centre de Barcelona.
A les velles reivindicacions en matèria d’infrastructures, la Cambra ha afegit noves propostes. Aquestes inclouen ampliar a dos carrils per sentit la carretera de Matadepera fins al Parc Audiovisual, avui només desdoblat fins l’alçada dels Mossos d’Esquadra. La proposta milloraria l’accés al municipi veí i descongestionaria el trànsit en hores punta i caps de setmana.
També es proposa desdoblar la carretera de Matadepera a Sabadell, la de l’Atlètic, com a alternativa a la Nacional 150 i potenciar l’enllaç ferroviari entre les dues capitals vallesanes.
En matèria de peatges, es demana fer extensiva la supressió del peatge de les Fonts als ciutadans de Vacarisses i Viladecavalls i aplicar descomptes importants al peatge de Manresa.
Pel què fa al ferrocarril, la Cambra demana millorar la freqüència de pas de la línia de Manresa i construir una nova línia de Ferrocarrils de la Generalitat que uneixi Terrassa i Barcelona per Collserola, passant per Sabadell, Sant Cugar i Cerdanyola.Finalment, la Cambra proposa una Central Logística d’Intercanvi Modal que complementi el CIM Vallès i un aparcament de camions per evitar la concentració de camions al tram urbà de la ciutat.

Etiquetas: ,