Rangel amenaça amb els tribunals l'alcalde de Viladecavalls si evita les expropiacions pel quart cinturó
JORDI ALEMANY.(El Punt).- El delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, ha enviat una carta a l'alcalde de Viladecavalls, Sebastià Homs, recordant-li l'obligació de firmar les actes d'expropiació de les obres del quart cinturó i l'amenaça de recórrer als tribunals si no ho fa. L'alcalde s'hi va negar una primera vegada, i ho tornarà a fer, perquè vol que el Ministeri de Foment li confirmi per escrit el compromís de fer-lo subterrani com li van dir verbalment a Madrid, però després li ho van negar a la delegació de Barcelona.
L'alcalde de Viladecavalls i el Ministeri de Foment mantenen un estira-i-arronsa des del 15 de novembre passat, quan Homs es va negar a firmar les actes d'expropiació dels terrenys de Can Trias per on ha de passar el quart cinturó com marca la llei d'expropiació forçosa del 1954 i, a més, no va deixar cap dependència municipal als responsables de la consultoria contractada per Foment per tramitar els expedients. El motiu esgrimit per l'alcalde convergent era que volia un compromís per escrit del ministeri que li garantís que el quart cinturó passaria sota terra pel municipi, ja que en una primera trobada a Madrid a l'octubre amb el subdirector de Projectes de Foment, Fernando Hernández Alastuey, s'hi havia compromès verbalment, però posteriorment el cap de la demarcació a Barcelona del ministeri, Lluís Bonet, va negar l'existència de cap compromís i va afegir que tècnicament era inviable. Això va provocar la indignació de l'alcalde en considerar que Foment els havia «pres el pèl».
Tot i que fonts de Foment han assegurat que les obres es faran per sota terra al pas pel municipi en el tram de Can Trias, entre la línia ferroviària de Renfe i l'autopista C-58, l'alcalde no se'n refia fins que no ho tingui per escrit. Des d'aleshores i fins dimarts passat Foment no s'havia dirigit a l'alcalde, que fins i tot va enviar una carta sol·licitant una reunió amb la ministra Magdalena Álvarez per parlar de la qüestió i que no ha obtingut resposta. «Només que escolti dir a la ministra que passarà per sota terra ja en tinc prou», afirma Homs, que per contra ha vist com ha rebut dues cartes, una de les quals està firmada pel cap de la demarcació de Barcelona de Foment i l'altra pel delegat del govern espanyol.
En la primera el convoquen a firmar les actes d'expropiació sobre els terrenys els dies 29, 30 i 31 de gener, però la que ha molestat el batlle és la de Rangel, en què li recorda que «els membres de les corporacions locals estan subjectes a les responsabilitats civils i penals pels actes i omissions realitzats en l'exercici del càrrec, les quals s'exigiran davant dels tribunals competents». A més, li retreu que la negativa a firmar la primera vegada «ha causat perjudicis als ciutadans». Homs assegura que l'actitud de Rangel és pròpia «d'un antic virrei» i es mostra sorprès que la carta del delegat del govern espanyol hagi arribat en 24 hores «quan fa temps que denunciem el mal funcionament de Correus al municipi». Amb tot, però, Homs es mostra ferm en la decisió i diu que no pensa firmar les actes al gener i demana diàleg, perquè «si cal aniré a les finques a fer-los fora amb la policia».
D'altra banda, els parlamentaris de CiU Josep Rull i Felip Puig han presentat una proposta de resolució perquè el govern de la Generalitat insti l'estatal a complir el compromís de fer subterrani el quart cinturó al pas per Viladecavalls que, de fet, és l'únic tram de l'autovia fins a Terrassa que té les obres adjudicades.
Tot i que fonts de Foment han assegurat que les obres es faran per sota terra al pas pel municipi en el tram de Can Trias, entre la línia ferroviària de Renfe i l'autopista C-58, l'alcalde no se'n refia fins que no ho tingui per escrit. Des d'aleshores i fins dimarts passat Foment no s'havia dirigit a l'alcalde, que fins i tot va enviar una carta sol·licitant una reunió amb la ministra Magdalena Álvarez per parlar de la qüestió i que no ha obtingut resposta. «Només que escolti dir a la ministra que passarà per sota terra ja en tinc prou», afirma Homs, que per contra ha vist com ha rebut dues cartes, una de les quals està firmada pel cap de la demarcació de Barcelona de Foment i l'altra pel delegat del govern espanyol.
En la primera el convoquen a firmar les actes d'expropiació sobre els terrenys els dies 29, 30 i 31 de gener, però la que ha molestat el batlle és la de Rangel, en què li recorda que «els membres de les corporacions locals estan subjectes a les responsabilitats civils i penals pels actes i omissions realitzats en l'exercici del càrrec, les quals s'exigiran davant dels tribunals competents». A més, li retreu que la negativa a firmar la primera vegada «ha causat perjudicis als ciutadans». Homs assegura que l'actitud de Rangel és pròpia «d'un antic virrei» i es mostra sorprès que la carta del delegat del govern espanyol hagi arribat en 24 hores «quan fa temps que denunciem el mal funcionament de Correus al municipi». Amb tot, però, Homs es mostra ferm en la decisió i diu que no pensa firmar les actes al gener i demana diàleg, perquè «si cal aniré a les finques a fer-los fora amb la policia».
D'altra banda, els parlamentaris de CiU Josep Rull i Felip Puig han presentat una proposta de resolució perquè el govern de la Generalitat insti l'estatal a complir el compromís de fer subterrani el quart cinturó al pas per Viladecavalls que, de fet, és l'únic tram de l'autovia fins a Terrassa que té les obres adjudicades.
<< Inicio