Quart Cinturó: sí i aviat
http://elblogdiari.blogspot.com/2006_09_01_archive.html
8 de cada 10 empresaris de Terrassa/Rubí/Sant Cugat i la resta de pobles de la demarcació de la Cambra de Terrassa diuen un claríssim "sí" al Quart Cinturó. Molts troben insuficients les autopistes i carreteres de la zona. Les infraestructures els preocupen, i hauríem de mirar-nos-ho seriosament, perquè són un dels factors clau perquè les empreses siguin competitives: és a dir, perquè hi hagi més feina.
Segurament, la que més falta ens fa és el Quart Cinturó, que per fi aquest estiu s'ha anat posant en marxa amb anys d'endarreriment. Comparant la nostra xarxa de carreteres amb la d'altres zones industrials europees (el Ruhr, per exemple), en les quals tant ens agrada emmirallar-nos quan ens proclamem coses com "motor econòmic d'Europa", les conclusions són força evidents. Van en la línia del que diuen aquests empresaris vallesans. Ens cal el Quart Cinturó i ens calen algunes connexions millors entre els municipis de la zona. Carreteres i autovies ben betes, respectuoses amb el paisatge, amb l'entorn natural. I també més trens, sens dubte.
El problema de fons no són les carreteres, són els cotxes: canviem-los, fem-los menys contaminants, impulsem nous combustibles, els motors elèctrics, d'hidrògen, d'aire… Aquesta seria una estratègia molt més intel.ligent que no frenar la construcció de carreteres: repemsem l'automòbil, perquè és possible fer-ho…
Preguntem-ho per exemple als milers d'homes i dones que cada matí i cada vespre perden un munt d'hores de les seves vides fent cua a la C-58, a l'autopista dels túnels de Vallvidrera, a la Rambleta, al tercer cinturó (B-30 o com se'n digui ara)… Necessitem el 4rt Cinturó amb urgència.
Encara que en canviem el nom…
8 de cada 10 empresaris de Terrassa/Rubí/Sant Cugat i la resta de pobles de la demarcació de la Cambra de Terrassa diuen un claríssim "sí" al Quart Cinturó. Molts troben insuficients les autopistes i carreteres de la zona. Les infraestructures els preocupen, i hauríem de mirar-nos-ho seriosament, perquè són un dels factors clau perquè les empreses siguin competitives: és a dir, perquè hi hagi més feina.
Segurament, la que més falta ens fa és el Quart Cinturó, que per fi aquest estiu s'ha anat posant en marxa amb anys d'endarreriment. Comparant la nostra xarxa de carreteres amb la d'altres zones industrials europees (el Ruhr, per exemple), en les quals tant ens agrada emmirallar-nos quan ens proclamem coses com "motor econòmic d'Europa", les conclusions són força evidents. Van en la línia del que diuen aquests empresaris vallesans. Ens cal el Quart Cinturó i ens calen algunes connexions millors entre els municipis de la zona. Carreteres i autovies ben betes, respectuoses amb el paisatge, amb l'entorn natural. I també més trens, sens dubte.
El problema de fons no són les carreteres, són els cotxes: canviem-los, fem-los menys contaminants, impulsem nous combustibles, els motors elèctrics, d'hidrògen, d'aire… Aquesta seria una estratègia molt més intel.ligent que no frenar la construcció de carreteres: repemsem l'automòbil, perquè és possible fer-ho…
Preguntem-ho per exemple als milers d'homes i dones que cada matí i cada vespre perden un munt d'hores de les seves vides fent cua a la C-58, a l'autopista dels túnels de Vallvidrera, a la Rambleta, al tercer cinturó (B-30 o com se'n digui ara)… Necessitem el 4rt Cinturó amb urgència.
Encara que en canviem el nom…
<< Inicio